سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/07/24 - 13:31
  • تعداد بازدید خبر : 696
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور استاندار یزد در بازرسی کل استان به مناسبت سالروز تشکیل سازمان

استاندار یزد به مناسبت گرامی‌داشت 19 مهرماه، سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور با حضور در بازرسی‌کل استان با بازرس‌کل و کارکنان این بازرسی کل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان یزد، حجت‌الاسلام اکبر طالبی بازرس‌کل استان در این دیدار اظهار داشت: خدمت‌گذاری افتخاری است که باید قدردان آن باشیم و از خداوند بزرگ بخواهیم که در این آزمایش موفق و سربلند باشیم.

بازرس‌کل استان یزد بیان کرد: امید است کماکان تعامل و همکاری مؤثر بین مجموعه مدیریت ارشد اجرایی با دستگاه‌های نظارتی استان وجود داشته و این تعامل در راستای شفاف‌سازی عملکردها و اقدامات و کمک به مردم شریف افزایش یابد.

بازرس‌کل استان پیشگیری را اولویت اصلی سازمان بازرسی‌کل کشور بر شمرد و گفت: قطعاً پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم به مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی نقش بسیار مهمی در کاهش آمار تخلفات و مبارزه با فساد و سوء‌جریانات اداری دارد لذا این موضوع مهم نیز از طریق ارائه آموزش، تذکر تلفنی و کتبی و ارسال نامه‌های هشداری از سوی این بازرسی‌کل صورت می‌پذیرد.

طالبی با بیان این‌که مدیران استان و کارمندان آنها سرمایه‌های نظام محسوب می‌شوند افزود: ما پشتیبان مدیران هستیم و تلاش می‌کنیم آنها را از سوء‌جریان‌ها حفظ کنیم اما آنها نیز باید با مراقبت کامل و دقت و اشراف بر قوانین خود را از لغزش و بی‌قانونی حفظ کنند.

بازرس‌کل استان یزد با اشاره به تأکید ریاست محترم قوه‌قضاییه و رویکرد جدید سازمان بازرسی در دوره تحولی قوه‌قضاییه بر توجه به ترک فعل‌ها و شناسایی گلوگاه‌های فساد و حمایت از مدیران ریسک‌پذیر تاکید کرد: امروز اگر شاهد نابه‌سامانی و اخلال در امور مردم در برخی حوزه‌ها هستیم حاصل برخی ترک فعل‌هایی است که یک مدیر و مسئول از ورود جدی به انجام کامل وظایف محوله بی‌توجهی و سهل‌انگاری و یا غفلت کرده است.

وی گفت: در استان یزد در زمینه فساد اداری مشکل چندانی نداریم ولی با "فشل اداری" روبرو بوده که این مشکل به واسطه برخی بی‌توجهی‌ها رخ داده و لازم است برطرف شود.

بازرس‌کل استان یزد عنوان کرد: عملکرد برخی مدیران سبب خدشه‌دار شدن اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب شده است که در این خصوص باید اعتماد از دست رفته را بازگرداند. 

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی